Vluchtelingen in Amman

Vanwege het doorgaande geweld in de regio vluchten veel mensen uit Syrië en Irak naar Jordanië, één van de weinige veilige havens in het gebied. Daar worden ze opgevangen en krijgen ze de hoognodige hulp. Onder deze vluchtelingen zijn ook vele Christenen. Jordanië is een moslim-land met een diep gewortelde christelijke gemeenschap. Respect en tolerantie staan hoog in het vaandel en juist om die reden vinden christelijke vluchtelingen er een veilige plek.
Dominee Hanna Massad dient in een kerk van meer dan 600 Iraakse families in Jordanië. De meeste van deze christelijke vluchtelingen komt uit de Iraakse steden Mosul, Bagdad en Qaraqosh in het noorden van Irak. Deze kerk helpt de vluchtelingen met eten, medicijnen en andere benodigdheden zoals onder andere dekens en kachels.
Stichting Mirre onderhoudt al langere tijd contacten met ds. Hanna en wil graag haar steentje bijdragen in de hulp aan deze vluchtelingen. Eind 2015 zijn we daar mee begonnen.

kinderen Amman

Hierbij is er voor gekozen om de hulp te concentreren op kinderen. Vooralsnog ligt de focus op een groep van ongeveer 160 kinderen in de leeftijd van 1 tot 18 jaar, waarbij de hulp bestaat uit:
- eten en drinken voor de kinderen (kosten $ 10,- per week)
- vervoer voor de kinderen voor (kosten $ 10,- per week)
- voedselbonnen voor families (kosten $50 per stuk)
- kado’s/speelgoed voor de kinderen (kosten $ 1000 tot $1500)
Naast de directe hulp verzorgen we ook contacten tussen groepen kinderen in Amman en kinderen in Nederland. In 2016 zijn we gestart met het opsturen van wederzijdse groeten in de vorm van korte filmpjes. Dat was een mooie en succesvolle actie. In 2017 organiseren we een tekenwedstrijd tussen de kinderen (volg de nieuwsberichten). Op deze manier combineren we plezier met aandacht voor elkaar!

Wil je ons hierbij helpen? Dan kan dat door een bijdrage te leveren aan dit project. Maak een gift over op rekening nr. NL48RABO01067779555 o.v.v. Project Amman, [deelproject].
Bij [deelproject] kun je kiezen uit vervoer, eten, voedselbonnen, of kado. De gift zal dan aan dat deelproject worden besteed.

Je kunt natuurlijk doneren aan het project door te klikken op de donatieknop.